خدمات نصب و راه اندازی اواپراتور

مقالات

اواپراتور یکی از 4 بخش اصلی سیستم های برودتی است که وظیفه آن گرفتن دما بوسیله مایع مبرد و انتقال آن به خارج از سیستم است. محل و نحوه نصب و راه اندازی اواپراتور هم مانند کندانسور و کمپرسور تاثیر بسزایی در عملکرد آن دارد. یک اشتباه در نصب و راه اندازی این بخش ممکن است به کل سیستم برودتی صدمه وارد کند. از جمله خدمات مجموعه نیکان برودت تعمیر و خدمات پس از فروش تجهیزات برودتی خدمات نصب و راه اندازی اواپراتور می باشد. نصابان نیکان برودت نهایت با داشتن سال ها تجربه در زمینه نصب تجهیزات برودتی، ابتدا تمام عوامل محیط را در نظر گرفته و سپس اواپراتور را نصب خواهند کرد. برای کسب و اطلاعات بیشتر و درخواست خدمات نصب و راه اندازی تجهیزات برودتی کافیست با شماره ی 09195856275 در تماس باشید.

اهمیت مکان در نصب و راه اندازی اواپراتور نیکان

اواپراتور وظیفه گرفتن گرمای سیتم های برودتی و سردخانه را دارد، لذا در صورتی که در مکان نا مناسبی نصب شود، نمی توانید گرما را از سیستم خارج کند و به کمپروسور و سیستم سرمایشی فشار زیادی وارد خواهد آورد. در صورت عدم نصب صحیح میزان برق مصرفی سیستم افزایش و در نتیجه هزینه های نگهداری و استهلاک تجهیزات دو چندان خواهد شد.

نکات مهم در نصب و راه اندازی اواپراتور

در ادامه با برخی نکات دیگر که نصابان خبره نیکان برودت به آن ها توجه خواهند کرد می پردازیم. 

1. نزدیک درب نصب نشود 

در صورت نصب اواپراتور در امتداد درب ورودی، احتمال خروج سرما حین باز شدن درب وجود دارد چرا که اواپراتور سرما را  مستقیما به فضای روبرویی خود پرتاب می کند. این امر تاثیر زیادی در افزایش میزان مصرف برق خواهد داشت. 

2- توجه به لوله تخلیه اواپراتور 

معمولا اواپراتورها دارای سیستم دیفراست و لوله تخلیه برای یخ ذوب شده می باشد تا مانع از برفک زدن فین ها شود. اگر به محل نصب لوله تخلیه توجه کنید، در صورتی که در وسط اواپراتور نصب شده باشد، باید آن را به صورت کاملا افقی و تراز نصب کرد تا آب به خوبی از لوله خارج شود، اما اگر لوله تخلیه در یکی از سمت های چپ و راست دستگاه تعبیه باشد، آن را کمی به سمت لوله چرخانده و نصب شود تا آب را به راحتی از گوشه مورد نظر تخلیه شود.

 نزدیک به سقف نصب شود

3- نزدیک به سقف نصب شود

از جمله نکات مهم در نصب و راه اندازی اواپراتور ، قرار گیری در ارتفاع و نزدیک بودن به سقف است. نصب اواپراتور در نزدیکی سقف به گردش بهتر برودت کمک خواهد کرد، از آنجایی که هوای سرد سنگین تر از هوای گرم است، به قسمت پایین سردخانه حرکت کرده و موجب سرد شدن هر چه سریعتر محیط خواهد شد.

4- در سردخانه های چند اتاقه ، اواپراتورها نزدیکی هم نصب می شوند

اگر قصد راه اندازی یک سردخانه بزرگ و چند اتاقه را دارید، بهتر است اواپراتورها نزدیک به هم نصب شوند تا کمترین میزان مقدار از لوله ها و تجهیزات مصرف شوند. این کار در کاهش هزینه های راه اندازی تاثیر گذار خواهد بود.

قابل دسترسی باشد

5- قابل دسترسی باشد

نصب و راه اندازی اواپراتور با ید توجه داشت که آن را در نقطه ای نصب کنیم که در آینده به راحتی بتوان به آن دسترسی پیدا کرده و نسبت به تعمیر و سرویس آن اقدام کرد.

خدمات نصب و راه اندازی اواپراتور نیکان برودت

مجموعه نیکان برودت متشکل از نصابان و افراد خبره در زمینه نصب، تعمیر و خدمات پس از فروش اواپراتور و کندانسور می باشد. شما می توانید با خیال راحت نصب و راه اندازی اواپراتور سیستم های برودتی خود را به ما بسپارید. برای درخواست خدمان نصب کافیست با شماره 09195856275 در تماس باشید.

 

تماس با ما

  • فروش :  5856275-0919
  • مدیریت :  2823514-0912
  •  info@nikanbrodat.ir


درباره ما

این مجموعه از سال 87 تو زمینه کمپرسور فریونی و امونیاکی فعالیت میکنه .تمامی اجناس واردانی هستن از کشورهایی مثل دبی سنگاپور و پاکستان وارد کشور میشه کمپرسورهای برودتی این مجموعه کامل با تمامی برندهای معروف و قدرت های مورد نیاز مشتری لازم به ذکر که هر کمپرسوری شما تعداد مورد نیازتون باشه طبق قرارداد و با پرداخت پیش پرداخت طی مدت کوتاه به شما طبق تعهدات تحویل میشه در ضمن تمامی کمپرسورها فابریک به شرط و با ضمانت میباشد .

محصولات این فروشگاه کاملا به روز بوده و با تعهد کامل ارائه میشود.